ul. Jagiellońska 13, budynek D
pok. 09
· KIEROWNIK: mgr Justyna Kisicka, e-mail: justyna.kisicka@cm.umk.pl, tel. 52 585-34-40
-
przygotowanie informacji niezbędnych do sporządzenia sprawozdań finansowych,
-
tworzenie i rozwiązywanie odpisów aktualizujących należności,
-
ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
-
sporządzanie i księgowanie kompensat,
-
sporządzanie miesięcznych i kwartalnych zestawień należności nierozliczonych,
-
windykacja należności (w tym: sporządzanie i wysyłanie wezwań do zapłaty),
-
sporządzanie i ewidencja not odsetkowych,
-
potwierdzenia sald należności oraz weryfikacja sald od dostawców,
-
ustalanie wyniku na działalności domów akademickich,
-
struktura wiekowa należności i zobowiązań (weryfikacja raportu BI),
-
sprawozdanie z opóźnień w transakcjach handlowych,
-
przygotowanie danych księgowych Collegium Medicum do sporządzenia sprawozdania do Narodowego Banku Polskiego,
-
przygotowywanie danych do sprawozdania RB-N i RB-Z Collegium Medicum,
-
konsolidacja sprawozdań RB-N i RB-Z oraz RB-UN i RB-UZ Szpitali Uniwersyteckich w Bydgoszczy,
-
ewidencja opłat sądowych, od pełnomocnictw, skarbowych,
-
bieżąca współpraca z Zespołem Radców Prawnych CM w zakresie należności spornych, sądowych i egzekucyjnych;
pok. 03
· specjalista: lic. Katarzyna Hejda, e-mail: katarzyna.hejda@cm.umk.pl, tel. 52 585-33-23
-
obsługa księgowa kursów, konferencji naukowych i studiów podyplomowych,
-
weryfikacja i bieżąca kontrola kont pozabilansowych – subkont oraz darowizn pieniężnych,
-
ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
-
dekretowanie i księgowanie dowodów księgowych, w tym dot. NCN,
-
uzgadnianie kosztów według zleceń dot. IDUB i NCN z odpowiedzialną merytorycznie jednostką wewnętrzną,
-
obsługa księgowa w zakresie kosztów i przychodów IDUB, w tym delegacje, noty księgowe z UMK, wynagrodzenia, listy stypendialne, ewidencjonowanie i obsługa korespondencji wpływającej do działu;
pok. 08
· specjalista: mgr Tomasz Kurzawski, e-mail: tomasz.kurzawski@cm.umk.pl, tel. 52 585-59-96
-
ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług ( w tym: WNT, import towarów, import usług),
-
dekretowanie i księgowanie dokumentów księgowych, w tym m. in. rozliczanie rozrachunków z pracownikami z tytułu zaliczek na zakupy,
-
księgowanie not obciążeniowych z tytułu sprzedaży usług Komisji Bioetycznej,
-
analiza zapisów księgowych oraz uzgadnianie obrotów i sald rozrachunków z tyt. wadium i gwarancji należytego wykonawstwa,
-
ewidencja przychodów z tytułu uzyskania odszkodowania i poniesionych z tego tytułu kosztów oraz uzgodnienie salda subkont na koniec roku,
-
rozliczanie dokumentacji wynikającej z umów zawartych na prowadzenie przewodów doktorskich i postępowań habilitacyjnych oraz ustalenie z tego tytułu salda produkcji w toku i przychodów przyszłych okresów,
-
ewidencja kosztów remontowych i porównanie ich z planem remontów,
-
ewidencja i uzgadnianie biernych rozliczeń międzyokresowych dotyczących planowanych kosztów remontowych,
-
potwierdzanie i weryfikacja kaucji bibliotecznych i parkingowych, kart wjazdowych,
-
obsługa księgowa Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
-
wykonywanie prac związanych z ubieganiem się o otrzymanie dofinansowania w ramach pomocy de minimis w części dotyczącej Działu Księgowości CM, w tym gromadzenie i przechowywanie niezbędnej dokumentacji, współpraca z innymi działami CM w przedmiotowym zakresie;
· specjalista: lic.Dominika Ruczyńska,e-mail: dominika.ruczynska@cm.umk.pl, tel. 52 585-59-96
-
bieżąca weryfikacja i kontrola opłat za zakwaterowanie w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studentów (USOS) - współpraca w tym zakresie z Kierownikami Domów Studenta,
-
bieżąca weryfikacja i kontrola opłat za studia w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studentów (USOS) - współpraca w tym zakresie z Wydziałami CM,
-
przygotowywanie danych dot. rozliczeń ze studentami do sporządzenia deklaracji VAT,
-
rozliczanie przychodów międzyokresowych z tytułu opłat za studia,
-
ewidencja przychodów z tytułu wydania legitymacji nauczycieli akademickich,
-
sprawdzanie, dekretowanie i rejestrowanie podań studentów o zwrot opłat za studia, domy studenta oraz kaucji za zakwaterowanie,
-
sporządzanie rozliczenia w zakresie 40% odpłatności za studia stacjonarne,
-
ustalanie wyniku na działalności domów studenckich,
-
ustalanie wyniku studiów anglojęzycznych,
-
weryfikacja kart obiegowych studentów,
-
sporządzanie rocznych rozliczeń podatku na drukach PIT-11, IFT oraz przekazanie ich do właściwego urzędu skarbowego i studentom
pok. 09
· specjalista: inż. Agnieszka Redwanc, e-mail: agnieszka.redwanc@cm.umk.pl, tel. 52 585-33-24
-
księgowanie wynagrodzeń osobowego funduszu płac,
-
księgowanie składek należnych z tytułu ZUS oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
-
miesięczne sporządzanie zestawień wydatków do osobowego funduszu płac,
-
uzgadnianie z Działem Płac kosztów wynagrodzeń,
-
przygotowanie i analiza informacji niezbędnych do sporządzania sprawozdań finansowych w zakresie:
-
kosztów rodzajowych wynagrodzeń wraz z narzutami zgodnych ze sprawozdaniem F01/s i RB-70,
-
zobowiązań wynikających z tytułu: wynagrodzeń, podatków, ZUS-u i PPK,
-
wysokości składki emerytalnej za dany rok obrotowy,
-
-
analiza i kontrola rozrachunków z pracownikami z tytułu wynagrodzeń,
-
weryfikacja i księgowanie informacji w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego studentów i doktorantów,
-
ustalenie wysokości i ewidencja rezerw długoterminowych i krótkoterminowych w podziale na grupy dydaktyczną i badawczo-dydaktyczną na świadczenia pracownicze;
· referent: Małgorzata Zgórska, e-mail: malgorzata.zgorska@cm.umk.pl, tel. 52 585-34-40
-
księgowanie wynagrodzeń bezosobowego funduszu płac,
-
ewidencja wydatków finansowanych z Funduszu Stypendialnego, weryfikacja salda Funduszu z saldem jego rachunku bankowego,
-
weryfikacja konta Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych,
-
ewidencja przychodów z tytułu wydania legitymacji nauczycieli akademickich,
-
księgowanie wynagrodzeń bezosobowego funduszu płac,
-
ewidencja księgowa list stypendialnych (w tym: stypendia rektorskie, doktoranckie) oraz list generowanych przez Dział Socjalny CM (w tym: bilety, zapomogi, grusze, multisport),
-
prowadzenie obsługi księgowej Funduszu Świadczeń Socjalnych,
-
przychodów z tytułu kar bibliotecznych,
· specjalista: mgr Beata Muzioł, e-mail: beata.muziol@cm.umk.pl, tel. 52 585-39-44
-
ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
-
ewidencja pozostałych dokumentów księgowych (memoriały) między innymi opłaty patentowe, polisy, kary umowne itp. oraz pism o przeksięgowanie,
-
księgowanie kosztów związanych z delegacjami krajowymi i zagranicznymi (w tym: rozliczanie zaliczek na poczet wyjazdów zagranicznych i różnic kursowych),
-
rozliczenia międzyokresowe kosztów czynne.