Jednostka administracyjna w CM: Dział Nauki i Projektów
Informacje ogólne
Dział Nauki i Projektów zajmuje się obsługą administracyjną umów o realizacje prac i usług badawczych oraz rozwojowych przez Uniwersytet na rzecz krajowych i zagranicznych podmiotów gospodarczych, osób fizycznych lub innych jednostek.
Procedura
Na każdym etapie przygotowania poszczególnych dokumentów przez Wnioskodawcę możliwe są konsultacje z pracownikami
Działu Nauki i Projektów CM.
Działu Nauki i Projektów CM.
ETAP I - pismo oraz umowa
Wnioskodawca składa w Dziale Nauki i Projektów CM pismo do Prorektora ds Nauki w sprawie zawarcia umowy na realizację prac i usług badawczych oraz rozwojowych.
W piśmie niezbędne jest wskazanie:
1. celu zawarcia umowy
2. wskazania jednostki realizującej oraz Koordynatora ze strony jednostki
3. korzyści dla Uczelni w związku z zawarciem umowy
Do pisma niezbędne jest dołączenie:
W kosztorysie ujmowane są wszystkie koszty związane z realizacją zlecenia obejmujące w szczególności: wynagrodzenia łącznie z narzutami, koszty materiałów oraz zakupy aparatury naukowo-badawczej
Do kosztorysu powinien być dołączony wykaz osób realizujących prace określone w umowie oraz informacja o liczbie godzin robocizny i stawkach wynagrodzenia oraz rodzaj aparatury.
Kosztorys musi zawierać obowiązkowy narzut zysku w wysokości 10% przychodu netto.
Wysokość narzutu na koszty pośrednie jednostki liczonego jako procent od przychodu netto określa dziekan
2. projektu umowy - Projekt umowy sporządza zainteresowana jednostka, która realizować będzie prace i usługi badawcze oraz rozwojowe.
Treść umowy powinna zawierać w szczególności:
1) datę i miejsce jej zawarcia,
2) w odniesieniu do osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej: imię i nazwisko, miejsce zamieszkania zgodne ze stanem rzeczywistym i
odpowiadającym treści adnotacji zamieszczonej w dowodzie osobistym, serię i numer dowodu osobistego, numer PESEL.
W odniesieniu do osób prawnych: pełną nazwę firmy, adres, siedzibę i miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, numer z właściwego rejestru, osobę lub osoby upoważnione do reprezentacji wynikające z właściwego rejestru, numer statystyczny REGON i numer identyfikacji podatkowej NIP,
3) dokładnie określony przedmiot umowy,
4) termin wykonania umowy,
5) wysokość wynagrodzenia netto z klauzulą, że do kwoty wynagrodzenia netto doliczany będzie należny podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami,
6) termin i sposób zapłaty (nie dłuższy niż 21 dni),
7) kary umowne z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy,
8) udzielenie gwarancji, jeżeli przedmiot umowy ma taki charakter, że jest ona niezbędna,
9) terminy i zasady rozwiązania umowy, jeżeli zawarcie tego rodzaju zapisu jest uzasadnione charakterem przedmiotu umowy
10) inne niezbędne zapisy, które powinny znaleźć się w umowie
Umowa sporządzana jest w 3 egzemplarzach: jeden dla Zleceniodawcy, jeden dla jednostki wykonującej zlecenie oraz jeden dla kwestury.
ETAP II - weryfikacja umowy
Po otrzymaniu pisma wraz z załącznikami pracownik DNiP przekazuję umowę do opinii Radcy Prawnego, Zastępcy Kwestora ds. CM, a następnie do Prorektora ds. Nauki.
ETAP III - zawarcie umowy
Po otrzymaniu zgody władz, Wnioskodawca otrzymuje informację od pracownika DNiP o możliwości podpisania umowy.
Rozpoczęcie realizacji przedmiotu umowy przez jednostkę następuje po podpisaniu przez rektora umowy.
Realizacja usługi
Kierownik Projektu (Kierownik danej usługi / dysponent środków) nadzoruje prawidłowe wykonanie przedmiotu Umowy oraz terminy wykonania poszczególnych etapów danej usługi.
Pracownik DNiP przygotowuje:
1. wnioski o zatrudnienie dla osób wymienionych w kosztorysie,
2. pisma o wystawienie faktury zaliczkowej (jeżeli umowa wskazuje na rozliczenie w tej formie), faktury częściowej oraz faktury końcowej.
Akty prawne