ul. Jagiellońska 13, budynek D
e-mail: ksiegowosc@cm.umk.pl
W skład Działu Księgowości CM wchodzi:
- Sekcja Księgowości Majątkowej CM
- Sekcja Księgowości Ogólnej CM
Konta bankowe Collegium Medicum 91.92 KB
pok. 04
· KIEROWNIK: mgr Elżbieta Manowska, e-mail: elzbieta.manowska@cm.umk.pl; ksiegowosc@cm.umk.pl tel. 52 585-33-22
pok. 03
· Zastępca kierownika: mgr Edyta Matuszewska Cybul, e-mail: edyta.matuszewska-cybul@cm.umk.pl, tel./fax 52 585-33-23
- sporządzanie sprawozdań finansowych,
- sporządzanie sprawozdań F01/s, w tym m.in. weryfikacja, uzgadnianie działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej,
- weryfikacja, analiza i uzgadnianie księgowań kosztów bezpośrednich i pośrednich działalności naukowo-badawczej,
- weryfikacja kont pozostałej działalności operacyjnej i finansowej,
- przygotowywanie danych do sprawozdania rocznego PNT,
- obsługa księgowa Programu Wieloletniego SU 2 (wpływ/zwrot dotacji, księgowanie nakładów inwestycyjnych, weryfikacja rozliczeń z Ministerstwem Zdrowia: rozliczenie zaliczek, informacja kwartalna, weryfikacja harmonogramów rzeczowo-finansowych),
- rozliczanie i ewidencja księgowa z zastosowaniem zasad Polityki rachunkowości, analiza i weryfikacja zapisów księgowych (przeksięgowywanie kosztów jednostek, międzywydziałowych, naliczanie kosztów pośrednich rozliczenia międzyokresowe bierne DWR, przeksięgowywanie kosztu własnego najmu, ustalanie ZSP, zamykanie kont zespołu 5),
- ustalanie wyniku z tytułu realizowanych umów badawczych,
- obsługa księgowa projektów (wpływ/zwrot dotacji, koszty bezpośrednie i pośrednie, przychody, weryfikacja wniosków o płatność, raportów),
- analiza zapisów księgowych i weryfikacja otrzymanych dotacji - rozliczanie wpływów dotacji;
pok. 08
· starszy specjalista: lic. Ewa Świtalska-Skrzypek, e-mail: ewa.skrzypek@cm.umk.pl, tel. 52 585-33-71
· specjalista: lic. Elżbieta Rybarczyk, e-mail: elzbieta.rybarczyk@cm.umk.pl, tel. 52 585- 33-71
- księgowanie dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług,
- uzgadnianie i analiza rejestrów sprzedaży i rejestrów zakupu,
- bieżąca kontrola i uzgadnianie rozrachunków z tyt. VAT,
- przygotowanie deklaracji VAT-7, VAT-UE, plików JPK oraz podatku akcyzowego,
- przygotowanie danych do obliczenia wskaźnika i prewskaźnika VAT na kolejny rok kalendarzowym,
- rozliczanie sprzedaży rejestrowanej w kasach fiskalnych,
- nadzór nad prawidłowym przebiegiem i ewidencją sprzedaży przy pomocy urządzeń fiskalnych,
- monitorowanie przepisów prawnych dotyczących obrotu wyrobami akcyzowymi,
- współpraca w zakresie rozliczania VAT, w tym opiniowanie ankiet VAT w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w poszczególnych projektach,
- rozpoznawanie schematów podatkowych oraz ich raportowanie zgodnie z przepisami zewnętrznymi i wewnętrznymi,
- udzielanie informacji i fachowej pomocy zainteresowanym jednostkom Uczelni w zakresie podatku VAT,
- sporządzanie i uzgadnianie miesięcznych informacji o przychodach i kosztach jednostek prowadzących działalność usługową oraz naliczanie kosztów pośrednich w/w jednostek,
- przygotowywanie dokumentacji cen transferowych,
- sporządzanie kwartalnych sprawozdań DNU-K o usługach nabytych od nierezydentów.