ul. Jagiellońska 13, budynek D
pok. 09
· KIEROWNIK: mgr Justyna Kisicka, e-mail: justyna.kisicka@cm.umk.pl, tel. 52 585-39-44
- przygotowanie informacji niezbędnych do sporządzenia sprawozdań finansowych,
- tworzenie i rozwiązywanie odpisów aktualizujących należności,
- ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
- sporządzanie i księgowanie kompensat,
- sporządzanie miesięcznych i kwartalnych zestawień należności nierozliczonych,
- windykacja należności (w tym: sporządzanie i wysyłanie wezwań do zapłaty),
- sporządzanie i ewidencja not odsetkowych,
- potwierdzenia sald należności oraz weryfikacja sald od dostawców,
- ustalanie wyniku na działalności domów akademickich,
- struktura wiekowa należności i zobowiązań (weryfikacja raportu BI),
- sprawozdanie z opóźnień w transakcjach handlowych,
- przygotowanie danych księgowych Collegium Medicum do sporządzenia sprawozdania do Narodowego Banku Polskiego,
- przygotowywanie danych do sprawozdania RB-N i RB-Z Collegium Medicum,
- konsolidacja sprawozdań RB-N i RB-Z oraz RB-UN i RB-UZ Szpitali Uniwersyteckich w Bydgoszczy,
- ewidencja opłat sądowych, od pełnomocnictw, skarbowych,
- bieżąca współpraca z Zespołem Radców Prawnych CM w zakresie należności spornych, sądowych i egzekucyjnych;
pok. 03
· specjalista: lic. Katarzyna Hejda, e-mail: katarzyna.hejda@cm.umk.pl, tel. 52 585-33-23
- obsługa księgowa kursów, konferencji naukowych i studiów podyplomowych,
- weryfikacja i bieżąca kontrola kont pozabilansowych – subkont oraz darowizn pieniężnych,
- ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
- dekretowanie i księgowanie dowodów księgowych, w tym dot. NCN,
- uzgadnianie kosztów według zleceń dot. IDUB i NCN z odpowiedzialną merytorycznie jednostką wewnętrzną,
- obsługa księgowa w zakresie kosztów i przychodów IDUB, w tym delegacje, noty księgowe z UMK, wynagrodzenia, listy stypendialne, ewidencjonowanie i obsługa korespondencji wpływającej do działu;
pok. 09
· specjalista: mgr Tomasz Kurzawski, e-mail: tomasz.kurzawski@cm.umk.pl, tel. 52 585-59-96
- ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług ( w tym: WNT, import towarów, import usług),
- dekretowanie i księgowanie dokumentów księgowych, w tym m. in. rozliczanie rozrachunków z pracownikami z tytułu zaliczek na zakupy,
- księgowanie not obciążeniowych z tytułu sprzedaży usług Komisji Bioetycznej,
- analiza zapisów księgowych oraz uzgadnianie obrotów i sald rozrachunków z tyt. wadium i gwarancji należytego wykonawstwa,
- ewidencja przychodów z tytułu uzyskania odszkodowania i poniesionych z tego tytułu kosztów oraz uzgodnienie salda subkont na koniec roku,
- rozliczanie dokumentacji wynikającej z umów zawartych na prowadzenie przewodów doktorskich i postępowań habilitacyjnych oraz ustalenie z tego tytułu salda produkcji w toku i przychodów przyszłych okresów,
- ewidencja kosztów remontowych i porównanie ich z planem remontów,
- ewidencja i uzgadnianie biernych rozliczeń międzyokresowych dotyczących planowanych kosztów remontowych,
- potwierdzanie i weryfikacja kaucji bibliotecznych i parkingowych, kart wjazdowych,
- obsługa księgowa Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
- wykonywanie prac związanych z ubieganiem się o otrzymanie dofinansowania w ramach pomocy de minimis w części dotyczącej Działu Księgowości CM, w tym gromadzenie i przechowywanie niezbędnej dokumentacji, współpraca z innymi działami CM w przedmiotowym zakresie;
pok. 09
· specjalista: lic.Dominika Ruczyńska, e-mail: dominika.ruczynska@cm.umk.pl, tel. 52 585-59-96
- bieżąca weryfikacja i kontrola opłat za zakwaterowanie w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studentów (USOS) - współpraca w tym zakresie z Kierownikami Domów Studenta,
- bieżąca weryfikacja i kontrola opłat za studia w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studentów (USOS) - współpraca w tym zakresie z Wydziałami CM,
- przygotowywanie danych dot. rozliczeń ze studentami do sporządzenia deklaracji VAT,
- rozliczanie przychodów międzyokresowych z tytułu opłat za studia,
- ewidencja przychodów z tytułu wydania legitymacji nauczycieli akademickich,
- sprawdzanie, dekretowanie i rejestrowanie podań studentów o zwrot opłat za studia, domy studenta oraz kaucji za zakwaterowanie,
- sporządzanie rozliczenia w zakresie 40% odpłatności za studia stacjonarne,
- ustalanie wyniku na działalności domów studenckich,
- ustalanie wyniku studiów anglojęzycznych,
- weryfikacja kart obiegowych studentów,
- sporządzanie rocznych rozliczeń podatku na drukach PIT-11, IFT oraz przekazanie ich do właściwego urzędu skarbowego i studentom
pok. 09
· specjalista: inż. Agnieszka Redwanc, e-mail: agnieszka.redwanc@cm.umk.pl, tel. 52 585-33-24
- księgowanie wynagrodzeń osobowego funduszu płac,
- księgowanie składek należnych z tytułu ZUS oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
- miesięczne sporządzanie zestawień wydatków do osobowego funduszu płac,
- uzgadnianie z Działem Płac kosztów wynagrodzeń,
- przygotowanie i analiza informacji niezbędnych do sporządzania sprawozdań finansowych w zakresie:
- kosztów rodzajowych wynagrodzeń wraz z narzutami zgodnych ze sprawozdaniem F01/s i RB-70,
- zobowiązań wynikających z tytułu: wynagrodzeń, podatków, ZUS-u i PPK,
- wysokości składki emerytalnej za dany rok obrotowy, - analiza i kontrola rozrachunków z pracownikami z tytułu wynagrodzeń,
- weryfikacja i księgowanie informacji w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego studentów i doktorantów,
- ustalenie wysokości i ewidencja rezerw długoterminowych i krótkoterminowych w podziale na grupy dydaktyczną i badawczo-dydaktyczną na świadczenia pracownicze;
pok. 09
· referent: Małgorzata Zgórska, e-mail: m.zgorska@cm.umk.pl, tel. 52 585-36-47
- księgowanie wynagrodzeń bezosobowego funduszu płac,
- ewidencja wydatków finansowanych z Funduszu Stypendialnego, weryfikacja salda Funduszu z saldem jego rachunku bankowego,
- weryfikacja konta Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych,
- ewidencja przychodów z tytułu wydania legitymacji nauczycieli akademickich,
- księgowanie wynagrodzeń bezosobowego funduszu płac,
- ewidencja księgowa list stypendialnych (w tym: stypendia rektorskie, doktoranckie) oraz list generowanych przez Dział Socjalny CM (w tym: bilety, zapomogi, grusze, multisport),
- prowadzenie obsługi księgowej Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- przychodów z tytułu kar bibliotecznych,
pok. 09
· specjalista: mgr Beata Muzioł, e-mail: beata.muziol@cm.umk.pl, tel. 52 585-34-40
- ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),
- ewidencja pozostałych dokumentów księgowych (memoriały) między innymi opłaty patentowe, polisy, kary umowne itp. oraz pism o przeksięgowanie,
- księgowanie kosztów związanych z delegacjami krajowymi i zagranicznymi (w tym: rozliczanie zaliczek na poczet wyjazdów zagranicznych i różnic kursowych),
- rozliczenia międzyokresowe kosztów czynne.