HR EXCELLENCE IN RESEARCH Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza YUFE Yerun
 

Sekcja Księgowości Ogólnej CM

Sekcja Księgowości Ogólnej CM

 

ul. Jagiellońska 13, budynek D 

pok. 09 

·         KIEROWNIK: mgr Justyna Kisicka, e-mail: justyna.kisicka@cm.umk.pl, tel. 52 585-39-44

  • przygotowanie informacji niezbędnych do sporządzenia sprawozdań finansowych,

  • tworzenie i rozwiązywanie odpisów aktualizujących należności,

  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),

  • sporządzanie i księgowanie kompensat,

  • sporządzanie miesięcznych i kwartalnych zestawień należności nierozliczonych,

  • windykacja należności (w tym: sporządzanie i wysyłanie wezwań do zapłaty),

  • sporządzanie i ewidencja not odsetkowych,

  • potwierdzenia sald należności  oraz weryfikacja sald od dostawców,

  • ustalanie wyniku na działalności domów akademickich,

  • struktura wiekowa należności i zobowiązań (weryfikacja raportu BI),

  • sprawozdanie z opóźnień w transakcjach handlowych,

  • przygotowanie danych księgowych Collegium Medicum do sporządzenia sprawozdania do Narodowego Banku Polskiego,

  • przygotowywanie danych do sprawozdania RB-N i RB-Z Collegium Medicum,

  • konsolidacja sprawozdań RB-N i RB-Z oraz RB-UN i RB-UZ Szpitali Uniwersyteckich w Bydgoszczy,

  • ewidencja opłat sądowych, od pełnomocnictw, skarbowych,

  • bieżąca współpraca z Zespołem Radców Prawnych CM w zakresie należności spornych, sądowych i egzekucyjnych;

 

pok. 03 

·         specjalista: lic. Katarzyna Hejda, e-mail: katarzyna.hejda@cm.umk.pl, tel. 52 585-33-23

  • obsługa księgowa kursów, konferencji naukowych i studiów podyplomowych,

  • weryfikacja i bieżąca kontrola kont pozabilansowych – subkont oraz darowizn pieniężnych,

  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),

  • dekretowanie i księgowanie dowodów księgowych,  w tym dot. NCN,

  • uzgadnianie kosztów według zleceń dot. IDUB i NCN z odpowiedzialną merytorycznie jednostką wewnętrzną,

  • obsługa księgowa w zakresie kosztów i przychodów IDUB, w tym delegacje, noty księgowe z UMK, wynagrodzenia, listy stypendialne, ewidencjonowanie i obsługa korespondencji wpływającej do działu;

 

pok. 09 

·         specjalista: mgr Tomasz Kurzawski, e-mail: tomasz.kurzawski@cm.umk.pl, tel. 52 585-59-96 

  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług ( w tym: WNT, import towarów, import usług),

  • dekretowanie i księgowanie dokumentów księgowych, w tym m. in. rozliczanie rozrachunków z pracownikami z tytułu zaliczek na zakupy,

  • księgowanie not obciążeniowych z tytułu sprzedaży usług Komisji Bioetycznej,

  • analiza zapisów księgowych oraz uzgadnianie obrotów i sald rozrachunków z tyt. wadium i gwarancji należytego wykonawstwa,

  • ewidencja przychodów z tytułu uzyskania odszkodowania i poniesionych z tego tytułu kosztów oraz uzgodnienie salda subkont na koniec roku,

  • rozliczanie dokumentacji wynikającej z umów zawartych na prowadzenie przewodów doktorskich i postępowań habilitacyjnych oraz ustalenie z tego tytułu salda produkcji w toku i przychodów przyszłych okresów,

  • ewidencja kosztów remontowych i porównanie ich z planem remontów,

  • ewidencja i uzgadnianie biernych rozliczeń międzyokresowych dotyczących planowanych kosztów remontowych,

  • potwierdzanie i weryfikacja kaucji bibliotecznych i parkingowych, kart wjazdowych,

  • obsługa księgowa Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,

  • wykonywanie prac związanych z ubieganiem się o otrzymanie dofinansowania w ramach pomocy de minimis w części dotyczącej Działu Księgowości CM, w tym gromadzenie i przechowywanie niezbędnej dokumentacji, współpraca z innymi działami CM w przedmiotowym zakresie;

 

pok. 09 

·         specjalista: lic.Dominika Ruczyńska, e-mail: dominika.ruczynska@cm.umk.pl, tel. 52 585-59-96 

  • bieżąca weryfikacja  i kontrola opłat za zakwaterowanie w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studentów (USOS) - współpraca w tym zakresie z Kierownikami Domów Studenta,

  • bieżąca weryfikacja i kontrola opłat za studia w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studentów (USOS) - współpraca w tym zakresie z Wydziałami CM,

  • przygotowywanie danych dot. rozliczeń ze studentami do sporządzenia deklaracji VAT,

  • rozliczanie przychodów międzyokresowych z tytułu opłat za studia,

  • ewidencja  przychodów z tytułu wydania legitymacji nauczycieli akademickich,

  • sprawdzanie, dekretowanie i rejestrowanie podań studentów o zwrot opłat za studia, domy studenta oraz kaucji za zakwaterowanie,

  • sporządzanie rozliczenia w zakresie 40% odpłatności za studia stacjonarne,

  • ustalanie wyniku na działalności domów studenckich,
     
  • ustalanie wyniku studiów anglojęzycznych,

  • weryfikacja kart obiegowych studentów,

  • sporządzanie rocznych rozliczeń podatku na drukach PIT-11, IFT oraz przekazanie ich do właściwego urzędu skarbowego i studentom

 

pok. 09 

·         specjalista: inż. Agnieszka Redwanc, e-mail: agnieszka.redwanc@cm.umk.pl, tel. 52 585-33-24 

  • księgowanie wynagrodzeń osobowego funduszu płac,

  • księgowanie składek należnych z tytułu ZUS oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,

  • miesięczne sporządzanie zestawień wydatków do osobowego funduszu płac,

  • uzgadnianie z Działem Płac kosztów wynagrodzeń,

  • przygotowanie i analiza informacji niezbędnych do sporządzania sprawozdań finansowych w zakresie:

    - kosztów rodzajowych wynagrodzeń wraz z narzutami  zgodnych ze sprawozdaniem  F01/s i RB-70,
    - zobowiązań wynikających z tytułu: wynagrodzeń, podatków, ZUS-u i PPK,
    - wysokości składki emerytalnej za dany rok obrotowy,

  • analiza i kontrola rozrachunków z pracownikami z tytułu wynagrodzeń,

  • weryfikacja i księgowanie informacji w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego studentów i doktorantów,

  • ustalenie wysokości i ewidencja rezerw długoterminowych i krótkoterminowych w podziale na grupy dydaktyczną i badawczo-dydaktyczną na świadczenia pracownicze;

 

pok. 09

·         referent: Małgorzata Zgórska, e-mail: m.zgorska@cm.umk.pl, tel. 52 585-36-47 

  • księgowanie wynagrodzeń bezosobowego funduszu płac,

  • ewidencja wydatków finansowanych z Funduszu Stypendialnego,  weryfikacja salda Funduszu z saldem jego rachunku bankowego,

  • weryfikacja konta Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych,

  • ewidencja  przychodów z tytułu wydania legitymacji nauczycieli akademickich,

  • księgowanie wynagrodzeń bezosobowego funduszu płac,

  • ewidencja księgowa list stypendialnych (w tym: stypendia rektorskie, doktoranckie) oraz list generowanych przez Dział Socjalny CM (w tym: bilety, zapomogi, grusze, multisport),

  • prowadzenie obsługi księgowej Funduszu Świadczeń Socjalnych,

  • przychodów z tytułu kar bibliotecznych,

 

pok. 09

 ·         specjalista: mgr Beata Muzioł, e-mail: beata.muziol@cm.umk.pl, tel. 52 585-34-40

  • ewidencja dokumentów zakupu materiałów, towarów i usług (w tym: WNT, import towarów, import usług),

  • ewidencja pozostałych dokumentów księgowych (memoriały) między innymi opłaty patentowe, polisy, kary umowne itp. oraz  pism o  przeksięgowanie,

  • księgowanie kosztów związanych z  delegacjami krajowymi i zagranicznymi (w tym: rozliczanie zaliczek na poczet wyjazdów zagranicznych i różnic kursowych),
     
  • rozliczenia międzyokresowe kosztów czynne.