Jednorazowe świadczenia pieniężne za publikacje w prestiżowych czasopismach i wydawnictwach naukowych

JM Rektor w lipcu 2024 r. wyróżnił naukowców z Collegium Medicum UMK (autorów indywidualnych i zespoły) kolejnymi świadczeniami pieniężnymi. Świadczenia zostały przyznane zgodnie z zarządzeniem nr 2 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 4 stycznia 2023 r. w sprawie jednorazowych świadczeń pieniężnych dla pracowników Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu za publikacje w prestiżowych czasopismach i wydawnictwach naukowych oraz prestiżowe osiągnięcia artystyczne lub konserwatorskie.

prof. dr hab. Anna Bajek (udział 30%), dr Szymon Roszkowski (udział 30%), dr Bartosz Tylkowski (udział 40%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Microplastic label in microencapsulation field - consequence of shell material selection” opublikowaną w „Journal of Hazardous Materials”, 2023 133000

mgr Andżelika Lorenc (udział 100%) z Wydziału Farmaceutycznego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: A large-scale machine learning analysis of inorganic nanoparticles in preclinical cancer research.” opublikowaną w  Nature Nanotechnology ”, 2024.

dr Mirosława Cieślicka (udział 70%) z Wydziału Lekarskiego, prof. dr hab. Małgorzata Tafil-Klawe (udział 10%), prof. dr hab. Jacek Klawe (udział 10%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu, dr hab. Radosław Muszkieta, prof. UMK (udział 10%) z Wydziału Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Long-term bovine colostrum supplementation in football players” opublikowaną w Nutrients”, 2023 : Vol. 15, nr 22, s. 1-17; 4779.

mgr Natalia Warmuzińska (udział 70%), mgr Kamil Łuczykowski (udział 15%), dr Karol Jaroch (udział 5%), dr hab. Barbara Bojko, prof. UMK (udział 10%) z Wydziału Farmaceutycznego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Metabolomic and lipidomic landscape of porcine kidney associated with kidney perfusion in heart beating donors and donors after cardiac deathopublikowaną w „Cancers Translational Research”, 2023.

dr hab. Barbara Bojko, prof. UMK (udział 100%) z Wydziału Farmaceutycznego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Perspective on in vivo SPME for human applications: starting from monitoring doxorubicin during lung chemo-perfusionopublikowaną w „ Journal of Pharmaceutical Analysis”,  2023.

dr Marta Sobiesiak  (udział 45%), mgr Marta Napiórkowska-Mastalerz (udział 5%), dr Blanka Ziomkowska (udział 5%), dr hab. Bogumiła Kupcewicz, prof. UMK (udział 35%) z Wydziału Farmaceutycznego, dr Anna Kozakiewicz-Piekarz (udział 10%) z Wydziału Chemii za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Fluorescent properties in solid-state and solution of novel tricyclic derivatives of chloro/bromophenylchromanones and 2-methylpyrazolineopublikowaną w  Spectrochimica Acta, Part A: Molecular and Biomolecular Spectroscopy”,  2024 : Vol. 308, s. 1-15; 123715.

dr hab. Katarzyna Stadnicka, prof. UMK (udział 100%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Protein profiles in the transfected oviductal secreting cells of laying hen (Gallus gallus domesticus).opublikowaną w  Poultry Science”, 2024 : Vol. 103, nr 3, s. 1-15; 103305.

dr Marek Jankowski (udział po 70%) z Wydziału Lekarskiego, dr hab. Agnieszka Goroncy, prof. UMK (udział 30%) z Wydziału Matematyki i Informatyki za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Anatomical variants of acne differ in their impact on social perceptionopublikowaną w  „Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology”, 2024.

dr hab. Krzysztof Czyżewski, prof. UMK (udział 100%) z Wydziału Lekarskiego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Matched unrelated donor transplantation versus haploidentical transplantation with post-transplant cyclophosphamide in children with acute myeloid leukemia: a PDWP-EBMT study.” opublikowaną w „Haematologica”, 2024, s. 1-24.

dr hab. Przemysław Krawczyk, prof. UMK (udział 100%) z Wydziału Farmaceutycznego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: „Unveiling all-optical switching phenomenon in anthracene derivatives: a comprehensive study on optical and nonlinear optical multifunctionality.” opublikowaną w  Advanced Optical Materials”, 2024; s. 1-18; 2303156.

dr Kinga Linowiecka (udział 20%) z Wydziału Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych, dr Jolanta Guz (udział 15%), dr hab. Tomasz Dziaman, prof. UMK (udział 2,5%), dr Ewelina Zarakowska (udział 15%), dr Anna Szpila (udział 2,5%) dr Aleksandra Skalska-Bugała (udział 2,5%), dr hab. Agnieszka Siomek-Górecka, prof. UMK (udział 5%), dr hab. Rafał Różalski, prof. UMK (udział 5%), dr hab. Daniel Gackowski, prof. UMK (udział 5%), prof. dr hab. Ryszard Oliński (udział 5%), dr hab. Marek Foksiński, prof. UMK (udział 20%) z Wydziału Farmaceutycznego, mgr Paweł Mijewski (udział 2,5%) Szkoła Doktorska Nauk Medycznych i Nauk o Zdrowiu za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: The level of active DNA demethylation compounds in leukocytes and urine samples as potential epigenetic biomarkers in breast cancer patients.” opublikowaną w  Scientific Reports”, 2024, Vol. 14, nr 1, s. 1-15 6481.

dr Karol Jaroch (udział 100%) z Wydziału Farmaceutycznego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Proteomic analysis of human saliva via solid-phase microextraction coupled with liquid chromatography-mass spectrometry.opublikowaną w  Analytical Chemistry”, 2024.

dr Michał Falkowski (udział 100%) z Wydziału Farmaceutycznego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Microwave-assisted synthesis, photochemical and electrochemical studies of long-wavelength BODIPY dyes.” opublikowaną wSpectrochimica Acta, Part A: Molecular and Biomolecular Spectroscopy”, 2024, Vol. 314, s. 1-10 124188.

dr Magdalena Grzonkowska (udział 60%), dr hab. Mariusz Baumgart, prof. UMK (udział 30%), prof. dr hab. Michał Szpinda (udział 10%) z Wydziału Lekarskiego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Quantitative study of the ossification centers of the body of sphenoid bone in the human fetus.” opublikowaną w  Scientific Reports”, 2024 : Vol. 14, nr 1, s. 1-9; 13522.

dr Marta Starczak, dr hab. Daniel Gackowski, prof. UMK (udział po 50%) z Wydziału Farmaceutycznego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Non-canonical bases differentially represented in the sex chromosomes of the dioecious plant Silene latifolia.opublikowaną w  Journal of Experimental Botany ”, 2024.

dr hab. Piotr Kamiński, prof. UMK (udział 100%) z Wydziału Lekarskiego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Adaptive effects of intermittent hypoxia training on oxygen-dependent processes as a potential therapeutic strategy tool.” opublikowaną w  Cellular Physiology and Biochemistry”, 2024 : Vol. 58, nr 3, s. 226-249.

dr hab. Krzysztof Skowron, prof. UMK, dr Katarzyna Grudlewska-Buda (udział po 50%) z Wydziału Farmaceutycznego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Microbiological status of donor human milk - a single center study from Poland.opublikowaną w  Food Microbiology”, 2024 : Vol. 122, s. 1-10; 104528.

dr hab. Małgorzata Maj, prof. UMK (udział 20%), dr Łukasz Kaźmierski  (udział 10%) z Wydziału Lekarskiego, dr Bartosz Tylkowski (udział 40%), prof. dr hab. Anna Bajek (udział 30%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Advancing oral health : harnessing the potential of chitosan and polyphenols in innovative mouthwash formulation.” opublikowaną w Biomedicine & Pharmacotherapy”, 2024 : Vol. 175, s. 1-7; 116654.

mgr Natalia Warmuzińska, mgr Kamil Łuczykowski, dr hab. Barbara Bojko, prof. UMK (udział po 33%) z Wydziału Farmaceutycznego za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Exploring sample treatment strategies for untargeted metabolomics : a comparative study of solid phase microextraction (SPME) and homogenization with solid-liquid extraction (SLE) in renal tissue.” opublikowaną w  Analytica Chimica Acta”, 2024 : Vol. 1312, s. 1-13; 342758.

dr Anna Kozakiewicz-Piekarz (udział 10%) z Wydziału Chemii, mgr Magdalena Grzegórska  (udział 25%) (SD UMK), dr Mariusz Zapadka (udział 5%), dr hab. Bogumiła Kupcewicz, prof. UMK (udział 5%) dr Magdalena Wujak (udział 25%), z Wydziału Farmaceutycznego, za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Synthesis, kinetic studies, and QSAR of dinucleoside polyphosphate derivatives as human AK1 inhibitors.opublikowaną w  Bioorganic Chemistry”, doi.org/10.1016/j.bioorg.2024.107432.

dr Bartosz Tylkowski (udział po 100%) z Wydziału Nauk o Zdrowiu za publikację w prestiżowym czasopiśmie naukowym: Copper oxide(I) nanoparticle-modified cellulose acetate membranes with enhanced antibacterial and antifouling propertiesopublikowaną w  „Environmental Research”, 2024 : Vol. 252, nr 3, s. 1-13;, 119068.