2017
- Nabór wniosków w projekcie „Akredytacje zagraniczne”
Przedmiotem postępowania jest zamówienie usługi dotyczącej udziału uczelni w procedurze ubiegania się o zagraniczne akredytacje lub certyfikaty jakości kształcenia, celem której jest wsparcie działań uczelni w zakresie zwiększenia jej poziomu umiędzynarodowienia poprzez wzrost atrakcyjności oferty edukacyjnej dla zagranicznych studentów i naukowców oraz poprawę konkurencyjności uczelni w międzynarodowych rankingach.
więcej informacji o naborze w projekcie "Akredytacje zagraniczne" >> - Narodowe Centrum Badań i Rozwoju jako Instytucja Pośrednicząca dla Osi III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
ogłasza w ramach Działania 3.5 "Kompleksowe programy szkół wyższych" konkursy:- Konkurs nr POWR.03.05.00-IP.08-00-PZ1/17 w Ścieżce I Zintegrowanych Programów Uczelni
- Konkurs nr POWR.03.05.00-IP.08-00-PZ2/17 w Ścieżce II Zintegrowanych Programów Uczelni
- Konkurs nr POWR.03.05.00-IP.08-00-PZ3/17 w Ścieżce III Zintegrowanych Programów Uczelni
- Konkurs nr POWR.03.05.00-IP.08-00-PZ1/17 w Ścieżce I Zintegrowanych Programów Uczelni
- Konkurs na dofinansowanie projektów dla Działania 4.1 „Badania naukowe i prace rozwojowe”
NCBiR jako Instytucja Pośrednicząca dla Działania 4.1 „Badania naukowe i prace rozwojowe”, Poddziałania 4.1.2 „Regionalne agendy naukowo-badawcze” w ramach IV Osi priorytetowej: „Zwiększenie potencjału naukowo-badawczego” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 - 2020 ogłasza konkurs na dofinansowanie projektów. Dofinansowanie przeznaczone jest na realizację projektów, obejmujących badania przemysłowe i eksperymentalne prace rozwojowe albo eksperymentalne prace rozwojowe, które wpisują się w zakres regionalnych agend naukowo-badawczych.
więcej informacji o konkursie na dofinansowanie projektów dla Działania 4.1 >> - Konkurs na projekty podnoszące kompetencje kadry dydaktycznej uczelni
Projekt skierowany jest do młodej kadry dydaktycznej, rozumianej jako osoby, które nie ukończyły 35 lat i równocześnie prowadzą zajęcia dydaktyczne u wnioskodawcy posiadając stopień doktora lub odbywając studia III stopnia. Projekt może obejmować swoim zakresem działania podnoszące kompetencje dydaktyczne kadr uczelni w zakresie innowacyjnych umiejętności dydaktycznych oraz umiejętności informatycznych (w tym posługiwania się profesjonalnymi bazami danych i ich wykorzystania w procesie kształcenia) oraz zarządzania informacją.
więcej informacji o konkursie na projekty podnoszące kompetencje kadry dydaktycznej uczelni >> - Ogłoszono konkurs na projekty dotyczące wspierania świadczenia wysokiej jakości usług przez Akademickie Biura Karier.
Projekty muszą obejmować zadania związane z bezpośrednim wparciem studentów w rozpoczęciu aktywności zawodowej na rynku pracy, poprzez poszerzenie zakresu i jakości usług świadczonych przez biuro karier w szczególności w zakresie indywidualnego poradnictwa zawodowego oraz w zakresie zakładania własnej działalności gospodarczej i kształcenia przedsiębiorczości.
więcej informacji o konkursie na projekty dotyczące wspierania świadczenia wysokiej jakości usług przez Akademickie Biura Karier >> - Ogłoszono konkurs na realizację projektów przewidujących wdrożenie Ogólnopolskiego programu polityki zdrowotnej w zakresie profilaktyki chorób naczyń mózgowych.
Celem konkursu jest wdrożenie Ogólnopolskiego programu profilaktyki chorób naczyń mózgowych zakładającego profilaktykę i wczesne rozpoznanie objawów chorób naczyń mózgowych, w szczególności udarów mózgu i przemijającego ataku niedokrwiennego (TIA), u osób w wieku aktywności zawodowej (40-65 lat).
więcej informacji o konkursie na projekty w programie realizację projektów przewidujących wdrożenie Ogólnopolskiego programu polityki zdrowotnej w zakresie profilaktyki chorób naczyń mózgowych >> - Ogłoszono konkurs na projekty w programie „Studiujesz? Praktykuj!”, dotyczące wysokiej jakości programów stażowych dla studentów.
Projekty mają służyć realizacji celów PO WER, w tym przede wszystkim celu szczegółowego dotyczącego podniesienia kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa.
więcej informacji o konkursie na projekty w programie „Studiujesz? Praktykuj!” >> - Ogłoszono konkurs na realizację programów rozwojowych dla uczelni medycznych uczestniczących w procesie kształcenia pielęgniarek i położnych
Ministerstwo Zdrowia ogłosiło konkurs na projekty, które przewidują realizację programów rozwojowych dla uczelni medycznych uczestniczących w procesie kształcenia pielęgniarek i położnych ukierunkowanych na zwiększenie liczby absolwentów ww. kierunków.
Minister Zdrowia, wykonujący zadania Instytucji Pośredniczącej dla Osi Priorytetowej V Wsparcie dla obszaru zdrowia Programu Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (PO WER), ogłasza konkurs pn. Realizacja programów rozwojowych dla uczelni medycznych uczestniczących w procesie kształcenia pielęgniarek i położnych ukierunkowanych na zwiększenie liczby absolwentów ww. kierunków (nr POWR.05.03.00-IP.05-00-003/17) na realizację projektów w ramach V Osi priorytetowej Wsparcie dla obszaru zdrowia, Działanie 5.3 Wysoka jakość kształcenia na kierunkach medycznych PO WER.
więcej informacji o konkursie na realizację programów rozwojowych dla uczelni medycznych uczestniczących w procesie kształcenia pielęgniarek i położnych >> - Ogłoszono konkurs na realizację Interdyscyplinarnych Programów Studiów Doktoranckich dotyczących zwiększenia jakości i efektywności kształcenia na studiach doktoranckich
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło konkurs nr POWR. 03.02.00-IP.08-00-DOK/16 w ramach programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś priorytetowa III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.2 Studia doktoranckie.
Przedmiotem konkursu jest realizacja Interdyscyplinarnych Programów Studiów Doktoranckich dotyczących zwiększenia jakości i efektywności kształcenia na studiach doktoranckich.
więcej informacji o konkursie na realizację Interdyscyplinarnych Programów Studiów Doktoranckich >>
2016
- Ogłoszono konkurs na podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej
W dniu 27 czerwca 2016 r. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło konkurs nr 1/Kadra/POWER/3.4/2016 na projekty podnoszące kompetencje kadry dydaktycznej uczelni współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. W ramach projektu uczelnia przeprowadzi działania podnoszące kompetencje dydaktyczne kadr uczelni w zakresie innowacyjnych umiejętności dydaktycznych, umiejętności informatycznych, w tym posługiwania się profesjonalnymi bazami danych i ich wykorzystania w procesie kształcenia, prowadzenia dydaktyki w j. obcym, zarządzania informacją
więcej informacji o konkursie na podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej >> - Ogłoszono konkurs na kształcenie podyplomowe lekarzy
15 czerwca 2016 r. Ministerstwo Zdrowia ogłosiło konkurs nr POWR.05.04.00-IP.05-00-003/16 na kształcenie podyplomowe lekarzy realizowane w innych formach niż specjalizacje w obszarach istotnych z punktu widzenia potrzeb epidemiologiczno-demograficznych kraju współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Zakres tematyczny kursów doszkalających innych niż specjalizacje oferowanych w ramach projektu dotyczy zagadnień medycznych opartych o Evidence Based Medicine związanych z wczesnym wykrywaniem lub/i leczeniem:
a) chorób układu krążenia,
b) chorób nowotworowych,
c) chorób i zaburzeń psychicznych,
d) chorób układu kostno-stawowo-mięśniowego,
e) chorób układu oddechowego.
więcej informacji o konkursie na kształcenie podyplomowe lekarzy >> - Ogłoszono konkurs na dofinansowanie programu Ścieżki Kopernika 2,0
22 czerwca 2016 r. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło konkurs nr 4/SK2.0/POWER/3.1/2016 w programie Ścieżki Kopernika 2.0 współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na projekty pozwalające na rozwój oferty uczelni w zakresie realizacji jej służebnej roli wobec państwa (tzw. trzeciej misji), jako forum aktywności społecznej poprzez działania dydaktyczne służące rozwijaniu kompetencji uczestników w zakresie komunikowania się, współpracy, myślenia krytycznego i kreatywnego oraz rozwiązywania problemów i działania innowacyjnego, wykorzystujące zasoby uczelni (np. kadrę dydaktyczną, laboratoria, aparaturę naukową), których efektem powinno być stworzenie i przeprowadzenie niekonwencjonalnych modułów zajęć obejmujących sposoby i metody rozbudzenia w młodzieży ciekawości, kreatywności i chęci pogłębiania wiedzy.
więcej informacji o Programie Ścieżki Kopernika 2.0 >> - Ogłoszono konkurs na dofinansowanie Międzynarodowych Programów Kształcenia
24 maja 2016 r. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło konkurs nr 1/MPK/POWER/3.3/2016 na projekty Międzynarodowych Programów Kształcenia współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Konkurs ma ułatwić dostęp do międzynarodowych programów studiów, rozwój oferty edukacyjnej w językach obcych czy sprowadzenie do Polski cenionych, zagranicznych wykładowców.
więcej informacji o Konkursie na dofinansowanie Międzynarodowych Programów Kształcenia >> - Fundusze na projekty badawcze
Do 15 marca 2016 r. można aplikować o granty na innowacyjne badania w programach TEAM i TEAM-TECH realizowanych przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej ze środków pochodzących z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
więcej informacji o funduszach na projekty badawcze >> - Konkursy na projekty badawcze na rok 2016
- Konkursy Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
- Konkursy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego
więcej informacji o konkursach na projekty badawcze >> - Konkursy Ministerstwa Zdrowia w 2016 r. na Rozwój Uczelni
W ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 medyczne uczelnie wyższe będą mogły aplikować o środki unijne na:
- Programy profilaktyczne
- Działania projakościowe i rozwiązania organizacyjne w systemie ochrony zdrowia ułatwiające dostęp do niedrogich, trwałych oraz wysokiej jakości usług zdrowotnych
- Kompetencje zawodowe i kwalifikacje kadr medycznych
więcej informacji o konkursach Ministerstwa Zdrowia na Rozwój Uczelni >> - Konkursy NCBiR w 2016 r. na Rozwój Uczelni
NCBiR jako Instytucja Pośrednicząca dla III Osi Priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 opublikowało Roczny Plan Działania na 2016 r., zgodnie z którym uczelnie wyższe będą mogły aplikować o środki unijne na następujące projekty:
- Nowe Programy Kształcenia
- Program Rozwoju Kompetencji
- „Edukacja filozoficzna"
- Międzynarodowe Programy Kształcenia
- Podniesienie kompetencji kadry
- „Ścieżki Kopernika 2.0”
- Interdyscyplinarne programy studiów doktoranckich
więcej informacji o konkursach NCBiR na Rozwój Uczelni >> - Składanie wniosków na dofinansowanie prac badawczo-rozwojowych
Urząd Marszałkowski w Toruniu jako Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2014-2020 ogłosiła nabór wniosków w trybie konkursowym, w ramach Działania 1.2 Promowanie inwestycji przedsiębiorstw w badania i innowacje, Poddziałania 1.2.1 Wsparcie procesów badawczo-rozwojowych Schemat: Projekty grantowe. Termin składania wniosków do 31.03.2016 r.
więcej informacji o składaniu wniosków >> - Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie dla POWER na 2016 r.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju opublikowało harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na 2016 rok.
Nabory dotyczące szkolnictwa wyższego uwzględniono w ramach Osi III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju oraz Osi V Wsparcie dla obszaru zdrowia.
Harmonogramy konkursów >> - co najmniej jedna jednostka naukowa, z zastrzeżeniem jednak, że nie może być to podmiot, którego wyłącznym celem jest rozpowszechnianie na szeroką skalę wyników prac B+R poprzez nauczanie, publikacje lub transfer wiedzy
oraz - co najmniej jedno przedsiębiorstwo.
- dla mikroprzedsiębiorcy:
- 70% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, w przypadku badań przemysłowych oraz
- 45% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, w przypadku prac rozwojowych;
- dla małego przedsiębiorcy:
- 70% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, w przypadku badań przemysłowych oraz
- 45% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, w przypadku prac rozwojowych;
- dla średniego przedsiębiorcy:
- 60% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, w przypadku badań przemysłowych oraz
- 35% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, w przypadku prac rozwojowych;
- dla przedsiębiorcy niespełniającego kryteriów mikro-, małego lub średniego przedsiębiorstwa:
- 50% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, w przypadku badań przemysłowych oraz
- 25% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, w przypadku prac rozwojowych.
- wprowadzenie wyników badań przemysłowych i eksperymentalnych prac rozwojowych albo eksperymentalnych prac rozwojowych do własnej działalności gospodarczej przedsiębiorcy poprzez rozpoczęcie produkcji lub świadczenia usług na bazie uzyskanych wyników projektu lub
- udzielenie licencji (na zasadach rynkowych) na korzystanie z przysługujących Wnioskodawcy i/lub konsorcjantowi/konsorcjantom praw własności przemysłowej w działalności gospodarczej prowadzonej przez innego przedsiębiorcę lub
- sprzedaż (na zasadach rynkowych) praw do wyników badań przemysłowych i eksperymentalnych prac rozwojowych albo eksperymentalnych prac rozwojowych w celu wprowadzenia ich do działalności gospodarczej przedsiębiorcy spoza konsorcjum (z zastrzeżeniem, że za wdrożenie nie uznaje się zbycia wyników tych badań lub prac w celu ich dalszej odsprzedaży).
- Wnioskodawcą jest szkoła wyższa publiczna lub niepubliczna
- Kierunki studiów objęte projektem nie posiadają negatywnej oceny PKA
- Projekt może trwać nie krócej niż rok, a nie dłużej niż dwa lata
- Staż trwa minimum 1 miesiąc (nie mniej niż 120 godz.)
- Maksymalna wartość projektu wynosi 5 mln zł
- Maksymalna kwota przypadająca na 1 uczestnika wynosi 15 tys. zł (np. 20 uczestników = 300 tys. zł)
- Wydatek na jednego uczestnika projektu może obejmować wyłącznie:
- stypendium stażowe (50% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia zgodnie z obwieszczeniem prezesa GUS tj. 4039,70 zł)
- koszt dojazdu, zakwaterowania i utrzymania (staże poza miejscem zamieszkania)
- koszt ubezpieczenia, badań lekarskich, koszt materiałów zużywalnych koniecznych do wykonania obowiązków stażowych
- koszt wynagrodzenia opiekuna po stronie pracodawcy (100% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia zgodnie z obwieszczeniem prezesa GUS tj. 4039,70 zł w wymiarze 168 godz. opieki nad co najmniej 10 stażystami, w pozostałych wypadkach wynagrodzenie opiekuna nalicza się proporcjonalnie do liczby godzin stażu oraz liczby studentów)
- koszty pośrednie
- Zadania realizowane w ramach projektu nie mogą obejmować działań, które są finansowane z budżetu państwa na kształcenie studentów studiów stacjonarnych (np. dotacja statutowa dla poszczególnych kierunków)
- Zakres przedmiotowy będzie związany bezpośrednio z efektami kształcenia na prowadzonym kierunku studiów i zapewni ich praktyczne wykorzystanie w toku realizacji stażu
- Projekt przewiduje, że co najmniej 30% studentów kształcących się na danym roku kierunku objętego działaniem zostanie skierowanych na staż
- Programy stażowe muszą uwzględniać zalecenia zawarte w Zaleceniu Rady z dnia 10 marca 2014 r. w sprawie ram jakości staży (2014/C 88/01)
- W przypadku projektu złożonego przez grupę uczelni, każda uczelnia wchodząca w jej skład musi spełniać kryteria od 1 do 11 oraz musi zostać zawarta umowa dot. wspólnej realizacji projektu
- Wszystkie staże realizowane w projekcie będą trwały nie krócej niż 3 miesiące (łącznie co najmniej 360 godz.) – za co można otrzymać dodatkowe 5 pkt.,
- Projekt przewiduje staże zagraniczne w zakresie podnoszenia praktycznych umiejętności studentów – za co można otrzymać dodatkowe 5 pkt.
- Wnioskodawca posiada wyróżniającą ocenę programową PKA na co najmniej jednym z prowadzonych kierunków lub wyróżniającą ocenę instytucjonalną – za co można otrzymać dodatkowe 5 pkt.
- Staże są zorganizowane wyłącznie na kierunkach o profilu praktycznym – za co można otrzymać dodatkowe 5 pkt.,
- Uczelnia objęta projektem na dzień złożenia wniosku prowadzi sformalizowaną i udokumentowaną, co najmniej 12 miesięczną współpracę z pracodawcami w zakresie praktycznych elementów kształcenia – za co można otrzymać dodatkowe 5 pkt.,
- Projekt, w którym podmiot u którego przeprowadzany jest staż wnosi wkład własny w wysokości minimum 5% kosztów organizacji stażu (może być wniesiony w formie niepieniężnej) – za co można otrzymać dodatkowe 5 pkt.
- Wnioskodawca posiada wyróżniającą ocenę programową PKA na każdym kierunku studiów na których będzie realizowany projekt – za co można otrzymać dodatkowe 5 pkt.
- Wkład finansowy:
- środki będące w dyspozycji Uczelni,
- koszty pośrednie w projekcie rozliczane ryczałtem.
- Wkład rzeczowy:
- koszt wynajmu pomieszczeń i/lub budynków dla celu realizacji projektu,
- świadczenia wykonywane przez wolontariuszy na podstawie Ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
- Wkład finansowo-rzeczowy
- Jest połączeniem obu wyżej wymienionych form wkładu własnego.
- Jest połączeniem obu wyżej wymienionych form wkładu własnego.
2015
Konkurs na realizację programów rozwojowych dla uczelni medycznych uczestniczących w procesie kształcenia pielęgniarek i położnych
W dniu 5 listopada 2015 r. Ministerstwo Zdrowia ogłosiło konkurs nr POWR.05.03.00-IP.05-00-002/15 w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, oś priorytetowa V Wsparcie dla obszaru zdrowia, Działanie 5.3 Wysoka jakość kształcenia na kierunkach medycznych na realizację programów rozwojowych dla uczelni medycznych uczestniczących w procesie kształcenia pielęgniarek i położnych.
Przedmiotem konkursu jest realizacja programów rozwojowych dla uczelni medycznych uczestniczących w procesie kształcenia pielęgniarek i położnych ukierunkowanych na zwiększenie liczby absolwentów ww. kierunków. Projekty składane w odpowiedzi na przedmiotowy konkurs muszą zakładać przygotowanie programu rozwojowego, który przyczyni się do wzrostu o min. 25% liczby absolwentów kierunków pielęgniarstwa i/lub położnictwa u Projektodawcy w stosunku do średniej liczby absolwentów tych kierunków (poziom licencjata pielęgniarstwa i/lub położnictwa) z ostatnich 3 lat przed złożeniem wniosku o dofinansowanie projektu.
Więcej informacji >>
Od dnia 01.10.2015 r. obowiązuje nowa Instrukcja wypełnienia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
Wzory dokumentów i instrukcje >>
Konkurs na dofinansowanie badań przemysłowych i eksperymentalnych prac rozwojowych
21 września 2015 r. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło konkurs 1/4.1.4/2015 na projekty realizowane w ramach Działania 4.1 Badania naukowe i prace rozwojowe, Poddziałania 4.1.4 Projekty aplikacyjne Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Dofinansowanie przeznaczone jest na realizację projektów, które obejmują badania przemysłowe i eksperymentalne prace rozwojowe albo eksperymentalne prace rozwojowe. Projekty, w których nie przewidziano eksperymentalnych prac rozwojowych nie mogą uzyskać dofinansowania.
Potencjalni beneficjenci:
W konkursie w ramach Poddziałania 4.1.4 Projekty aplikacyjne, projekt może być realizowany wyłącznie w ramach konsorcjum, w którego skład mogą wchodzić:
W skład konsorcjum może wchodzić nie więcej niż 5 podmiotów, z zastrzeżeniem, że liczba przedsiębiorstw wchodzących w skład konsorcjum nie może być mniejsza niż połowa łącznej liczby konsorcjantów. Liderem konsorcjum może być jednostka naukowa lub przedsiębiorstwo.
Poziom i wysokość wsparcia:
Minimalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektu dofinansowanego w ramach konkursu wynosi 2 mln PLN. Maksymalna wartość dofinansowania w projekcie wynosi 10 mln PLN.
Intensywność wsparcia na prace badawcze i rozwojowe nie może przekroczyć:
Jednostka naukowa otrzymuje dofinansowanie w wysokości 100% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem.
Dofinansowanie projektu może być udzielone pod warunkiem zobowiązania się Beneficjenta do wdrożenia wyników projektu, rozumianego jako:
Przedmiot projektu musi wpisywać się w Krajową Inteligentną Specjalizację http://krajoweinteligentnespecjalizacje.pl/, a planowane rezultaty będą charakteryzować się nowością w skali światowej.
Katalog kosztów kwalifikowanych obejmuje koszty bezpośrednie w tym: wynagrodzenia kadry merytorycznej, podwykonawstwo, koszty aparatury oraz wartości niematerialnych i prawnych, koszty budynków i gruntów, a także koszty pośrednie.
Termin składania wniosków: 21.10.2015 r. – 19.11.2015 r.
Z uwagi na powyższe uprzejmie proszę zainteresowane jednostki wydziałowe Collegium Medicum UMK (wspólnie z potencjalnym konsorcjantem) o przygotowanie koncepcji projektu odpowiadających założeniom w/w konkursu zgodnie ze wzorem załącznika nr 2 do Zarządzenia nr 91 Rektora UMK. z dnia 30 czerwca 2015 r. – Regulamin sporządzania wniosków o dofinansowanie i realizacji projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, dostępnym na stronie Działu Zarządzania Funduszami Strukturalnymi CM w zakładce Uregulowania wewnętrzne.
Bardzo proszę o przekazanie odpowiedzi w formie wypełnionego załącznika nr 2 najpóźniej do 8 października 2015 r., w wersji papierowej do Działu Zarządzania Funduszami Strukturalnymi CM.
Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć na stronie internetowej Narodowego Centrum Badań i Rozwoju:
http://www.ncbir.pl/fundusze-europejskie/poir/konkursy/konkurs14142015/
W przypadku pytań lub wątpliwości proszę o kontakt
z pracownikami Działu Zarządzania Funduszami Strukturalnymi CM
tel. 52 585-35-35
tel. 52 585-35-34
tel. 52 585-38-49
tel. 52 585-33-37
„Studiujesz? Praktykuj!” - ogłoszono konkurs na programy stażowe!
11 sierpnia 2015 r. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło konkurs nr 2/SP/POWER/3.1/2015 na projekty w programie „Studiujesz? Praktykuj!” współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Konkurs dotyczy organizacji wysokiej jakości programów stażowych dla studentów, w szczególności ostatniego roku studiów I i II stopnia, w przedsiębiorstwach. „Studiujesz? Praktykuj!” jest programem nastawionym na ułatwienie studentom wejścia na rynek pracy poprzez zdobycie praktycznego doświadczenia, uzupełniającego wiedzę pozyskaną na studiach.
Kryteria Dostępu (projekt musi spełniać wszystkie punkty w nich zawarte):
Możliwe jest składanie wniosków zarówno przez uczelnię, jak i przez poszczególne wydziały uczelni, jedna uczelnia może złożyć więcej niż jeden wniosek.
Dodatkowo premiowane w projekcie będą następujące działania:
UWAGA: Należy zapewnić wkład własny na poziomie 3% wartości projektu.
Wkład własny wnoszony przez Uczelnię może stanowić:
Termin składania wniosków: 14.09.2015 r. – 14.10.2015 r.
Z uwagi na powyższe uprzejmie proszę zainteresowane Wydziały Collegium Medium UMK o przygotowanie wstępnych koncepcji projektu odpowiadających założeniom ww. konkursu zgodnie ze wzorem załącznika nr 2 do Zarządzenia nr 91 Rektora UMK z dnia 30 czerwca 2015 r. – Regulamin sporządzania wniosków o dofinansowanie i realizacji projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, dostępnym na stronie Działu Zarządzania Funduszami Strukturalnymi CM w zakładce Uregulowania wewnętrzne.
Bardzo proszę o przekazanie odpowiedzi w formie wypełnionego załącznika nr 2 w wersji papierowej do Działu Zarządzania Funduszami Strukturalnymi CM najpóźniej do 2 września 2015 r.
Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć na stronie internetowej Narodowego Centrum Badań i Rozwoju
Dla osób zainteresowanych aplikowaniem w konkursie, które złożą swoje pomysły na organizację staży dla studentów, we wrześniu br. zostanie zorganizowane spotkanie informacyjne.
W przypadku pytań lub wątpliwości proszę o kontakt z
pracownikami Działu Zarządzania Funduszami Strukturalnymi CM
tel. 52 585-35-35
tel. 52 585-35-34
tel. 52 585-38-49
tel. 52 585-33-37